La mort aquest diumenge a la Rambla d’una dona atropellada per un bus de TMB ha obert el debat sobre què s’ha de fer amb els autobusos que circulen per aquesta via. Han de circular busos per la Rambla? Des d‘Amics de la Rambla ja van qüestionar que sigui necessari que els combois hi circulin. Però l’Associació de Veïns i Veïnes del Gòtic defensa que la Rambla és una via d’entrada i sortida per als veïns del Gòtic i del Raval que han d’anar a treballar o a l’hospital i asseguren que les línies V13 i 59 són “àmpliament utilitzades pels veïns“.

“No es pot tocar la Rambla sense tocar el model de ciutat”

Des de l’entitat veïnal estan d’acord a modernitzar la flota de busos, platejar l’ús de vehicles més petits però amb un augment de la freqüència. “No podem perdre capacitat del transport públic, que és un servei essencial per als veïns”, defensen. A més, creuen que els problemes de saturació del transport públic s’estan produint en zones molt turístiques com la Barceloneta o els Tres Turons. Per això, Martí Cursó, de l’AV Gòtic, creu que s’ha d’abordar la situació del turisme a la ciutat abans de canviar qualsevol cosa: “No es pot tocar la Rambla sense tocar el model de ciutat. Barcelona ara mateix no pot dependre tant del sector turístic”.