Uber torna a operar a Barcelona des d’aquest dimarts i ho fa amb taxis, no amb vehicles de VTC com anteriorment. El retorn de la companyia nord-americana a la ciutat s’ha trobat amb l’oposició frontal d’una part del sector del taxi, que ja ha convocat manifestacions en rebuig. Pel director general d’Uber a Espanya, Juan Galiardo, l’actitud dels taxistes respon a una “campanya coordinada d’intimidació” que provoca que “molts taxistes que volen col·laborar amb Uber no ho facin perquè tenen por”. Davant d’això, Galiardo adverteix: “No descartem emprendre accions legals si la situació continua d’aquesta manera”. Ho ha dit en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé.
El director general d’Uber a Espanya admet que la disponibilitat actual de conductors és més baixa que fa algunes setmanes, en què tenien 350 taxistes. Tot i això, Galiardo no ha volgut concretar la xifra actual. “Hi ha molts taxistes registrats i llestos per treballar amb nosaltres”, assegura el directiu d’Uber, qui confia que en “en les properes setmanes l’oferta anirà augmentant”.
Galiardo ha reclamat a l’Administració pública que s’impliqui “per posar fi a aquesta campanya d’intimidació, que no hauria de tenir lloc a Barcelona“. Aquesta campanya, segons el directiu d’Uber, és “preocupant” perquè “no s’està produint d’una manera clandestina”.
“Hem de recuperar la confiança del taxista”
Uber defensa que “hi ha mercat per a tots” i es marca com a assignatura pendent la “recuperació de la confiança del taxista” i demostrar que poden “ser socis a llarg termini”. Tot i això, Galiardo comprèn “la inquietud del sector del taxi davant dels canvis” i que hi hagi “parts que són contràries a treballar amb una app com Uber”.
Barcelona, l’única ciutat europea sense un servei d’Uber que “funcioni com hauria”
D’altra banda, el director general d’Uber a Espanya confia a “fer créixer el negoci a Barcelona” i, si això passés, planteja la possibilitat d’obrir una seu administrativa a la ciutat. Reconeix, però, que tributar a Espanya és una de les qüestions que ha de solucionar i lamenta que “Barcelona és probablement l’única ciutat d’Europa que encara no té un servei d’Uber que funcioni amb la disponibilitat amb què hauria”.