Ramon Lamiel, responsable de l’SCT, en una entrevista a ‘bàsics’, ha obert de nou la possibilitat d’habilitar més carrils VAO d’entrada a la ciutat perquè, juntament amb els autobusos, hi circulin les motos. Segons ell, aquesta mesura podria reduir la sinistralitat entre el col·lectiu, ja que les xifres indiquen que el 15 % dels accidents de moto que hi ha Catalunya es produeixen en un radi d’entre 7 i 8 km al voltant de Barcelona. I si ens centrem en Barcelona, les dades indiquen que a Barcelona el 53 % de morts en un sinistre de trànsit són motoristes. El director del Servei Català de Trànsit ha matisat, d’una banda, que hauria d’incloure radars i, de l’altra, que s’evitaria el trenat.

El responsable de l’SCT ha especificat que la “ziga-zaga” entre vehicles que fan algunes motos en circular “alenteix” el trànsit i en compromet la fluïdesa. Per ell, els carrils segregats per als busos a les entrades de la ciutat podrien utilitzar una part de l’avinguda Meridiana, una altra de la Gran Via i per la Diagonal, fins a la plaça de Francesc Macià, i no s’endinsarien a la trama urbana.

Trànsit proposarà a l’Ajuntament de Barcelona que aquests carrils bus-VAO-moto s’allarguin per deixar accedir les motos en plena trama urbana de la ciutat. Aquesta idea entraria en contradicció amb la normativa del consistori que no permet que les motos circulin pel carril bus. Lamiel explica que aquesta mesura es basa en l’experiència d’altres ciutats com Londres, on ja s’ha portat a la pràctica aquesta experiència.

Entrevista completa a Ramon Lamiel, director Servei Català de Trànsit