Per a Carles Reyner, adjunt a la Divisió de Trànsit i Seguretat Viària de la Guàrdia Urbana, el debat sobre si les rondes han quedat petites amb el pas dels anys és “complex”, ja que, assegura, “si s’ampliessin podrien atraure més volum de vehicles”. Explica, però, que van ser una infraestructura que va permetre a Barcelona fer un pas endavant pel que fa a la mobilitat i que va alliberar de trànsit la resta de carrers de la ciutat.

Un dels problemes principals de la infraestructura és l’absència de vorals ens alguns trams que complica les actuacions policials en cas d’accident o avaria. Aquest dijous al matí un camió ha quedat aturat a la ronda del Litoral i això ha provocat retencions pel tap en un dels carrils. Per sort, el vehicle ha pogut arrancar el motor passats uns minuts i, amb l’ajuda dels agents, ha fet marxa enrere fins la sortida més propera.

La sinistralitat a les rondes, segons Reyner, ha caigut en picat des dels anys propers a la seva inauguració, ara fa un quart de segle. “Abans era de les vies amb més accidents i ara, en proporció a la seva longitud, és de les que menys accidents té”, assegura. Explica que una de les causes d’aquest descens és la instal·lació de radars que ha regulat la velocitat dels vehicles al seu pas per l’anell viari.