Quan l’Ajuntament va reactivar, fa ara més d’un any, la campanya per alliberar espai de les voreres, calculava que només a la Vila de Gràcia hi havia més de 2.000 motos mal aparcades. En aquest barri va començar l’última ofensiva, fins ara, per abordar un problema endèmic a Barcelona. La sensibilització, primer, els avisos després i en última instància les multes de fins a 100 euros han tingut resultat?
En espera que l’Ajuntament faci balanç, es pot comprovar que les motos pràcticament han desaparegut de voreres com les de la plaça de Nicolás Salmerón, on la Guàrdia Urbana va imposar sancions i es va reforçar la senyalització.
En canvi, en carrers més estrets no és difícil trobar vehicles mal estacionats, en alguns casos de forma massiva, com al carrer de Ciudad Real. Algun motorista reconeix que aquí continuen els ulls grossos amb aquesta pràctica i els veïns confirmen que veure-hi policia multant no és una imatge habitual.
Però l’ofensiva municipal no es limitava només a Gràcia. Es van anunciar multes també en una vintena de carrers i espais repartits per la ciutat, allà on hi havia més concentració de motos aparcades. Un era el del Consell de Cent, en el tram a l’Esquerra de l’Eixample. Aquí l’actuació ha coincidit amb la pacificació de dos carrils de la calçada per dedicar-los als vianants. En la vorera adjacent, ni rastre de motos ara mateix.
“Al principi venia la Urbana, també hi ha molts senyals de prohibició i al final la gent ha deixat d’aparcar”, explica el Marc, que treballa en aquest carrer. La conseqüència, però: “Ara aparquen les motos en la vorera de davant”. De fet, no només fan això, sinó que també és fàcil trobar vehicles mal estacionats, en bateria, en una vorera que no arriba als sis metres.