Els fanàtics de la història egípcia tenen des del setembre un lloc on delitar-se gràcies a la nova exposició immersiva de l’Ideal Centre d’Arts Digitals: Tutankamon. Es tracta de la mostra digital més gran que s’ha fet mai sobre l’antic Egipte i ja ha estat tot un èxit a l’Estat espanyol. Jordi Sellas és l’actual director del centre i aquest dilluns ha visitat el ‘Mirador Barcelona’, la secció del programa ‘bàsics’ que mira la ciutat des d’una altra perspectiva.

Sellas, també gestor d’empreses culturals, ha destacat a l’entrevista les bondats del Poblenou ─on se situa el centre Ideal─ i, en general, de la ciutat. “És la millor del món per treballar en els àmbits de la innovació i la creativitat”, ha exclamat. Segons ell, la capital catalana disposa d’un entorn privilegiat que domina les arts digitals des de fa molt de temps a través, per exemple, de les universitats. “Venim d’una tradició molt clara”, ha sentenciat al ‘bàsics’.

“Barcelona corre el risc de despersonalitzar-se”

Jordi Sellas és d’Olot, però es coneix Barcelona fins a l’últim racó i opina que actualment la ciutat corre “el risc de despersonalitzar-se”. “Com més local ha estat, més potent ha estat en la plana internacional. Vivim en un moment de “despersonalització” de les capitals mundials. N’hem de fugir”, ha insistit. I, sobre aquesta qüestió, afegeix que la creativitat també ha estat un motor important per als barcelonins.

“Madrid és la tercera ciutat del món en teatre musical”

El director de l’Ideal és també productor de musicals d’èxit com el que està en cartellera: “The Producers”, amb Àngel Llàcer i Manu Guix. Considera que, en la rivalitat Madrid-Barcelona, la capital de l’Estat s’endú el guardó pel que fa al teatre musical. “Madrid és la tercera ciutat del món en públic de teatre musical, seguint Nova York i Londres”, ha especificat. Sellas creu que els atractius naturals de Barcelona ─la costa i la muntanya─ han atenuat l’aposta per aquest sector.