Segons Eduard Cuscó, conseller portaveu d’ERC al districte de l’Eixample, la matriculació de les bicicletes facilitaria la identificació dels propietaris en cas de robatori o infracció. Pel que fa a l’obligatorietat d’una assegurança, explica que la majoria de pòlisses de la llar ja cobreixen un accident en bicicleta. Recorda que les bicicletes “poden assolir molta velocitat i fer mal”, en cas d’accident.

El Bicicleta Club de Catalunya rebutja la proposta d’ERC perquè considera que els sinistres amb bicicletes implicades són pocs i de poca importància, amb la qual cosa, diuen, una assegurança obligatòria no és necessària. Carles Benito, president del BACC, explica que, de fet, no hi ha cap país que obligui els ciclistes a matricular i assegurar les seves bicicletes. “A Suïssa ho van provar i van fer marxa enrere perquè no els sortia a compte l’esforç econòmic per tota la burocràcia que suposava l’aplicació de la norma”, explica Benito. Segons Benito, regular en excés la circulació en bicicleta fa que se’n desincentivi l’ús.