D’oportunitat perduda. Aquesta és la sensació per a alguns usuaris de bicicleta a la ciutat després de l’anunci de la finalització d’obres de la nova travessera de Dalt. La no inclusió d’un carril bici deixa els veïns que utilitzen aquest mitjà de transport en una situació complicada. La noves voreres més amples els permeten moure’s per la ronda a velocitat de passeig i sempre amb l’angoixa de no topar amb cap vianant. Utilitzar el carril de circulació dels cotxes encara els genera més estrès. Quan s’atreveixen a circular per la calçada, la majoria de conductors acostumen a anar més ràpid i els ciclistes moltes vegades es guanyen més d’un cop de clàxon.

Segons la Cèline Coillard, membre de l’Associació de Veïns del Park Güell, la Salut i Sanllehy, es podria haver inclòs un carril bici durant els treballs i afegeix que “hi havia espai”. Ella, que també és usuària de la bicicleta, també lamenta que s’hagi perdut l’oportunitat de crear una via directa per travessar Barcelona en bicicleta, “seria més fàcil que haver de passar per Gràcia”.

L’Associació d’Amics de la Bici -que van proposar al govern anterior que inclogués un carril bici en el projecte de la nova travessera- creuen que ara s’ha de lluitar per aconseguir que les tres corones de Barcelona, és a dir, la ronda de Dalt, la del Mig i la del Litoral prevegin els usuaris de les dues rodes. Des de l’associació són partidaris d’encabir, en totes les grans vies de circulació de la ciutat que tinguin limitada la velocitat a 30 o 50 quilòmetres per hora, un carril bici que permeti moure’s per Barcelona de manera directa i molt més ràpida.