El govern de la Generalitat ha proposat ampliar l’operativitat de l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat sense haver de tocar l’espai protegit del delta del Llobregat. La informació l’ha avançada el diari ‘La Vanguardia’ i a betevé n’hem parlat amb Bet Cauhé, enginyera aeronàutica i consultora. En una entrevista al programa ‘bàsics’, Cauhé ha destacat el dilema de les propostes d’ampliació que ara hi ha sobre la taula: preservar el medi ambient o bé protegir el veïnat del soroll.

Per Cauhé, la idea de la Generalitat aposta per mantenir la naturalesa intacta però té la contradicció del soroll i el cost que suposarà minimitzar-ne l’impacte als veïns propers. Segons ella, però, tant aquesta opció com la d’allargar una pista són tècnicament viables i responen a posicions ideològiques diferents. Això sí, en el cas que s’imposi l’ampliació del funcionament de la infraestructura, Bet Cauhé apunta que també caldrà més personal.

La intenció del govern català és suspendre la segregació actual de les pistes i permetre que les dues que són paral·leles funcionin de forma independent per acollir tant aterratges com enlairaments, quatre hores al dia en els mesos de juliol i agost. L’aeroport té tres pistes i, actualment, la transversal s’utilitza tan sols de nit o en períodes de poca activitat. Pel que fa a les dues paral·leles, a la llarga només s’hi aterra i en l’altra, que es troba més a prop del mar, els avions tan sols s’enlairen.