El futur de la connexió entre els dos tramvies segueix a l’aire. Amb l’únic suport de Barcelona en Comú i el PSC, l’inici de les obres per allargar el Tram entre Glòries i Verdaguer encara no apareix a l’horitzó. Després de la negativa d’ERC, Ciutadans ha reiterat el seu no al projecte. Carina Mejías ha admès que la futura gestió del nou traçat genera dubtes dins la seva formació, tenint en compte que el TramBaix i el TramBesòs ja estan operats per dues empreses diferents. A més, Mejías ha volgut subratllar la importància de les obres de la plaça de les Glòries, que considera “prioritàries” abans d’iniciar cap altra transformació.
“Qui ha d’opinar són els veïns de Barcelona”
La presidenta del Grup Municipal de Ciutadans ha assumit l’existència de la diferència de vot dins el seu mateix partit en els diferents municipis de l’Àrea Metropolitana per on hi passa el tramvia. Barcelona ha estat l’única ciutat en què la formació taronja hi farà un vot negatiu, però ho ha defensat argumentant que el nou traçat afecta directament la capital. És per això que, malgrat el suport que té la unió dels tramvies per la Diagonal en els altres municipis, segons l’enquesta encarregada per TRAM a l’empresa Feedback, Mejías defensa que “qui ha d’opinar són els barcelonins”.
Mentre no s’acabin les obres de les Glòries ni es desencalli el projecte per al tramvia, Ciutadans ha proposat la creació de la línia d’autobús D30. Així pretén que es cobreixi el traçat que tindria l’infraestructura ferroviària i donar suport a les línies de bus que ja circulen per la Diagonal.