El curs escolar està a punt d’acabar i molts infants —i també famílies— trobaran a faltar anar a l’escola en bicicleta. Tanquem el curs amb 11 línies de bicibús a Barcelona que mouen setmanalment unes 700 persones. Això són 15.000 desplaçaments. I segons han avançat al ‘bàsics’ els responsables del bicibús de l’Eixample, Marc Hurtado, i del bicibús de Sarrià – Sant Gervasi, Guim Maragall, està previst que la xarxa s’ampliï el curs vinent perquè ja han rebut l’interès de més escoles.

Per garantir-ne la qualitat i la seguretat, però, els portaveus demanen millores a l’Administració. “Una de les peticions que fem per al curs vinent és una millora de la seguretat dels infants, davant les intromissions de vehicles rodats al carril bici”, ha explicat Maragall, en referència a incidents com el del motorista que el divendres 10 de juny va avançar el bicibús de l’Eixample per la zona per a vianants i que la Regidoria de l’Eixample va acabar denunciant.

Ada Colau escolta les reclamacions del bicibús

En aquest sentit, també demanen “campanyes de sensibilització, reduir la velocitat a la ciutat o que es compleixi la que hi ha actualment regulada per llei”. Hurtado també ha avançat que a partir del setembre els bicibusos continuaran custodiats per una patrulla de la Guàrdia Urbana i que aquesta mesura és necessària “fins que hi hagi una infraestructura completa habilitada per a la mobilitat en bicicleta dels infants”.

Constitució d’una taula de mobilitat

Després d’una primera trobada entre la Xarxa de Bicibusos de Barcelona amb l’alcaldessa, Ada Colau, en què el col·lectiu va traslladar el conjunt de demandes i accions concretes per millorar la mobilitat infantil en bicicleta a la ciutat, l’Ajuntament s’ha compromès a seguir treballant. Per això, segons han avançat Hurtado i Maragall en l’entrevista, s’ha instaurat una taula de mobilitat en què treballaran en com aconseguir més seguretat, més respecte i més carrils bici. La propera reunió serà abans de l’agost.