Barcelona vol que carregar un cotxe elèctric a la ciutat sigui cada cop més fàcil. Actualment ja hi ha 1.000 punts de càrrega distribuïts per la ciutat i l’objectiu és arribar als 3.000 en els propers anys. A més, la potència d’aquests punts es multiplicarà per fer que el temps de recàrrega sigui més reduït. Als punts de càrrega situats al carrer es triplicarà la potència fins als 160 kW, mentre que als situats als pàrquings de B:SM la potència es doblarà.

N’ha parlat al ‘bàsics’ Joan Dalmau, redactor de Coches.net, que considera que els vehicles elèctrics, que serien els lògics per fer servir a la ciutat, no són accessibles: “No hi ha oferta de cotxe petit, barat i elèctric”.

A Espanya, l’any passat, tot i créixer més d’un 70 % la venda, els elèctrics “purs” van representar un 6 % del total de cotxes venuts (un 12 % si hi sumem els híbrids endollables). La mitjana europea supera el 20 %. Dalmau creu que la venda de cotxes elèctrics és baixa “perquè les condicions no són bones: preu, disposar d’un carregador a casa —sinó encara és molt difícil— i autonomia”. Per això, veu positiu que la ciutat ampliï els punts de recàrrega públics i la potència i explica que ja s’està treballant a fer models elèctrics més accessibles.

Francisco Vallecillos, responsable del Grup de Treball de Mobilitat Elèctrica d’Enginyers Industrials de Catalunya i CEO d’Evectra, creu que “el problema del vehicle elèctric és la densitat energètica”. També reflexiona si el vehicle és sempre la millor opció per moure’ns.

De moment, Endolla Barcelona, la xarxa municipal, té més de 3.000 usuaris actius i una mitjana de 14.000 recàrregues mensuals.