Des que va decidir deixar les auditories per la literatura, Claudia Piñeiro ha publicat ja una desena de novel·les que empenyen els límits del gènere negre cap a nous horitzons. Les seves trames fugen de l’estructura clàssica del policial, però no hi falten la mort ni la recerca de la veritat. Alguns dels seus textos (‘Tuya’, ‘Las viudas de los jueves’, ‘Betibú’ i ‘Las grietas de Jara’) han estat traduïts al cinema. En el seu últim llibre de relats, ‘Quién no’ (Alfaguara, 2018), retrata rareses quotidianes i inquietants amb què el lector es pot sentir identificat. L’autora assegura que els crims ajuden a explicar la societat en què es cometen i els feminicidis són els que més la preocupen actualment.
Premi Pepe Carvalho
Si a Claudia Piñeiro se li hagués d’atribuir algun crim, seria el d’haver assaltat el gènere negre des dels marges per robar-li el suspens amb què fabrica les seves ficcions. Un delicte literari que, lluny de portar-la al banc dels acusats, li ha valgut molts reconeixements. L’últim d’ells, barceloní. L’escriptora argentina s’ha endut el XIV Premi Pepe Carvalho en el marc del festival BCNegra 2019. Aquest premi, creat en honor a Vázquez Montalbán, l’havien recollit anteriorment autors com James Ellroy o Donna Leon, entre d’altres.