1.- ‘The Deuce’: ‘The Deuce’ és una mirada gens convencional a la Nova York dels anys 70 i 80, i més concretament a la prostitució, el tràfic de drogues i la indústria pornogràfica. És a dir, que Simon es manté fidel a ell mateix i continua essent un dels millors cronistes de les nostres disfuncions socials.

2.- ‘Policías de Nueva York’: va estrenar-se com a guionista de televisió amb un capítol de la tercera temporada d’aquesta mítica sèrie que es va mantenir 12 anys en emissió. Potser la seva dinàmica dramàtica no és la de les sèries actuals, però coincideix amb la resta de treballs de Simon en el seu retrat hiperrealista de la tasca policial i un cert esperit de denúncia.

3.- ‘Homicidio’: a més d’exercir-hi de productor i guionista, la sèrie es basava en un llibre seu publicat el 1991. ‘Homicidio’ és la clara precursora d’algunes idees de ‘The wire’, perquè l’escenari també és Baltimore. La ciutat és, també, una protagonista fonamental de la història, i també se’ns presenten uns personatges plens de clarobscurs que responen a la intenció de tractar realitats molt dures sense concessions.

4.- ‘The corner’: la sèrie parla tant de les seqüeles de les drogues a tota una generació com de la lluita de les famílies per sobreviure a una realitat que no els donava cap oportunitat. És una minisèrie, i aquí ja s’hi percep, a més dels temes, aquesta manera de filmar tan pròpia de les obres de Simon.

5.- ‘The wire’: poques vegades s’ha vist un retrat tan acurat de la vida urbana i de les realitats socials del nostre temps. Cada temporada se centra en un element del nostre entorn que determina la nostra relació amb les forces vives i el poder.

6.- ‘Generation kill’: basant-se en aquest cas, en un llibre aliè escrit per Evan Wright, aquí Simon feia una denúncia de la guerra de l’Iraq. La minisèrie de HBO apel·la l’estil documental del llibre, però sobretot torna a ser un veritable mostrari del talent de Simon per deixar que sigui l’espectador qui tregui les conclusions morals de la història.

7.- ‘Treme’: una història coral sobre la reconstrucció de la ciutat després del pas del Katrina, i on el paper adopta un paper essencial perquè el jazz és el contrapunt permanent de les vides dels personatges. Tornem a trobar-nos el segell de Simon en aquesta capacitat per parlar de molts personatges amb una precisió extraordinària.

8.- ‘Show me a hero’: explica la història del polític que va haver de gestionar les protestes per la segregació racial en alguns barris. Simon alterna les intrigues polítiques amb el retrat d’una sèrie de personatges de diferents classes socials que topen amb l’evidència d’un futur poc esperançador.