Les obres de construcció de l'estació intermodal de la Sagrera s'intensifiquen. Només a simple vista, ja s'aprecia el moviment de terres d'aquesta macroinfraestructura més gran que la T1 i que ha d'acollir alta velocitat, rodalies, metro i autobusos. El moviment de terres també obligarà a trasplantar 253 arbres del parc de Sant Martí. Alguns d'ells aniran a zones verdes de la Vall d'Hebron, al viver municipal o al propi parc, excepte els que estan en un pitjor estat que es retiraran. Un altre canvi de la Sagrera, potser el més evident i en el qual ja s'ha començat a treballar, és la substitució del pont del treball. Abans de l'abril de l'any que ve ha d'estar construït, perquè aquesta és la data de l'enderrocament del pont actual. Cal canviar el recorregut perquè té un pilar que coincideix de ple amb la via de l'alta velocitat. La sagrera és un dels extrems del túnel de l'ave, un túnel que encara la recta final a l'altra punta de la ciutat. Aquest mes de maig la connexió entre el nou túnel de 3,7 quilòmetres i les andanes de l'estació de Sants estaran connectades. De fet, queden per excavar poc més de 1.200 metres perquè es doni per finalitzat.

El projecte de la Sagrera comporta una transformació de superfície de 164 hectàrees, que equival a 164 illes de l’Eixample, i una longitud de 3,6 quilòmetres. Comptarà amb 20 hectàrees d’equipaments, 40 hectàrees de zona ajardinada, 8.000 quilòmetres de carril bici i 13.000 habitatges, dels quals el 43% seran de protecció oficial. Amb això la població de la zona podria guanyar entre 25.000 i 30.000 habitants.