(ACN) Els treballadors no hauran de portar el document de la baixa mèdica a l’empresa a partir de l’abril, quan entra en vigor el reial decret publicat aquest dijous al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). El servei públic de salut o la mútua enviarà les dades a l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), qui, al seu torn, comunicarà les dades a les empreses. La mesura s’aplicarà a tots els processos de baixa iniciats que no hagin superat un any de durada.
Com funciona ara el procediment?
Ara els metges entreguen als treballadors una còpia de les baixes i altes mèdiques, que l’empleat ha de lliurar a l’empresa. La norma relata que “el grau de desenvolupament actual dels sistemes informàtics permet prescindir de l’entrega a la persona treballadora de la còpia en paper del comunicat mèdic destinada a l’empresa”. Així doncs, a partir de l’1 d’abril l’Administració comunicarà “directament” a l’empresa el document mèdic.
El text admet que la irrupció de la pandèmia “ha evidenciat les limitacions del referit esquema, cosa que ha provocat diferents incidències i posat de manifest la necessitat de modificar les actuals maneres de gestió de processos d’incapacitat temporal en els primers 365 dies de durada”.