L'Emik fa turisme per Barcelona. Sí, l'Emik, el peluix. En Daniel és el guia turístic, l'encarregat de deixar constància de les seves passes i el responsable de la primera Agència de Viatges per a Peluixos de Barcelona. DANIEL BACHO, responsable de Barcelona Toy Travel "Son dos tipos de clientes. Uno, el que tiene el peluche de toda la vida, que le ha dado cariño de pequeño. Otro, la gente que tiene niños, o novia o novio con peluche y quiere regalar algo especial, hacer una sorpresa inolvidable." El recorregut per Ciutat Vella, amb La Rambla i la Catedral com a principals atractius turístics, forma part del paquet bàsic de 50 euros. Però n'hi ha que no es conformen amb aquesta ruta i demanen un plus: un pícnic a la platja, una trobada de peluixos o fins i tot... DANIEL BACHO, responsable de Barcelona Toy Travel "Nos pidieron visitar un partido del Barça, ver un partido de la Liga." La iniciativa no es limita només a les passejades per la ciutat. De fet, els usuaris poden seguir les passes del seu peluix viatger a través d'internet. DANIEL BACHO, responsable de Barcelona Toy Travel "Después del viaje, montamos un perfil de Facebook para el peluche, y tiene fotos. Y si hay muchos, la idea es crear una red de perfiles de peluches viajeros." Per ara, l'objectiu de l'agència és assolir un mínim de 30 clients mensuals, fet que els permetria tirar endavant el negoci i pensar en ampliar-lo a altres ciutats com Madrid, Lisboa o París.

El gnom viatger de la pel·lícula ‘Le fabuleux destin d’Amélie Poulin’, de Jean Pierre-Jeuent, va donar la idea a Bacho i, veient que de peluixos se’n fan a tot arreu, va posar mans a l’obra. Amb tres companys, el setembre passat van posar en marxa el web i a finals de novembre ja tenien el primer encàrrec.

L’agència Barcelona Toy Travel ofereix un paquet bàsic per 50 euros i, a partir d’aquí, de propostes no en falten: una visita als monuments de Gaudí, la ruta del Barça, trobada de peluixos o pícnics a la platxa. La petició més curiosa va arribar del Japó, país en què enviar a fer turisme nines i ossos de felpa no és un fet inusual. Volien enviar la mascota inanimada a un partit de Lliga del Barça, un servei que encara no està disponible.

Segons el responsable de l’agència, Daniel Bacho, hi ha dos tipus de clients. D’una banda, els pares que volen sorprendre els fills, enviant el seu peluix predilecte de viatge. I de l’altra, les parelles que volen fer-se un regal diferent, original.

Per ara, han rebut 25 peticions, esperen assolir una mitjana de 30 encàrrecs mensuals per poder tirar endavant amb el negoci i pensar en ampliar-lo a altres ciutats.