El tanatori de Sancho de Ávila, el més antic de l'Estat, es renova. Segons el grup Mèmora, encarregat de gestionar-lo, els tràmits administratius amb l'Ajuntament s'han avançat per poder iniciar-ne en breu la remodelació. JUAN JOSÉ DOMINGO, conseller delegat de Mèmora "Estarem ja en disposició a finals d'aquest any de començar les obres que en 24 mesos i amb una inversió d'uns 14 milions d'euros ens portaran un tanatori de gran qualitat que a més serà un element de millora de tota la barriada que està canviant d'una forma molt significativa." No serà l'única novetat d'enguany per Tots Sants. Aquest vehicle blanc s'incorpora a la flota dels serveis funeraris amb l'objectiu de desvincular d'un funeral la imatge més fosca de la mort i el dol. De moment hi haurà dues unitats i, depenent de com respongui la gent, s'hi afegiran més cotxes. La mateixa tònica s'aplica als taüts, de colors més clars i amb formes més arrodonides. Fins i tot es busca que les flors siguin el mínim de funeràries possible amb colors contemporanis i d'estil vintage. La religiosistat despareix de les tendències funeràries com també en el tipus de cerimònies. En total aquest any a la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana s'han fet més de 16.000 funerals, el 47 % dels quals han estat incineracions. També creixen les cerimònies laiques que en deu anys han passat de representar el 4 % a gairebé el 17 %. En aquestes celebracions es potencia la música en viu, els audiovisuals i les intervencions dels familiars com a vies per homenatjar els difunts.

Segons el grup Mèmora, s’han avançat els tràmits administratius amb l’Ajuntament per poder iniciar a finals d’any la remodelació del tanatori de Sancho de Ávila. Les obres tindran un pressupost de 14 milions d’euros i s’allargaran durant dos anys.

Colors més clars, lluny de la foscor del dol

14 milions d’euros per renovar el Tanatori Sancho de Ávila | Serveis Funeraris, Tots Sants

El grup Mèmora incorporarà dos cotxes de morts de color blanc per desvincular els funerals als colors foscos amb què tradicionalment s’ha vinculat la mort i el dol. En funció de la resposta, s’estudiarà sumar més unitats. Aquest és un dels símptomes d’una tendència que també es tradueix en taüts de colors més clars. Fins i tot, es trien colors contemporanis i d’estil vintage per a les flors.

14 milions d’euros per renovar el Tanatori Sancho de Ávila | Serveis Funeraris, Tots Sants

En total aquest any a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana s’han fet més de 16.000 funerals, el 47 % dels quals han estat incineracions. També creixen les cerimònies laiques, que en 10 anys han passat de representar el 4 % del total a gairebé el 17 %.

Imatge de l'autor/a