La Plataforma pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni, partidària d’un carrer sense cotxes, ha emès un comunicat per defensar el projecte de remodelació acordat per a la ronda de Sant Antoni. Els veïns afirmen que és un projecte sorgit d’un procés participatiu, organitzat per l’Ajuntament, i reclamen que un cop aprovat al plenari municipal, licitat i adjudicat, ara s’hauria d’estar complint d’aquesta manera i no amb canvis i “ajustos” que, segons diuen, està tirant endavant el govern actual.
La plataforma denuncia que “s’està ignorant una bona part dels acords i també algunes de les entitats i el veïnat que van participar en el procés, imposant canvis que impediran i dificultaran que la ronda continuï sent l’espai de trobada veïnal i de gaudi per a tots dos barris, el Raval i Sant Antoni.
Afegeixen que la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament va ratificar el juny del 2024 el projecte licitat amb els vots a favor dels comuns i ERC, en contra del PP i Vox i l’abstenció del PSC i JxC. Manifesten que estan “preocupats, decebuts i indignats amb el consistori i consideren que el que s’ha acordat democràticament s’ha de respectar i executar sense ‘ajustos’ a posteriori“. A més, lamenten que s’hagi fet servir la comissió de seguiment de les obres per exposar els canvis, en lloc de per resoldre possibles qüestions. Puntualitzen que “en cap cas una comissió informativa ha de servir per anunciar canvis acordats unilateralment amb entitats o veïns de manera privada i que impliquin la modificació substancial del projecte consensuat, licitat i adjudicat”.
Canvis que demanen tirar enrere
El veïnat reclama, d’una banda, que al tram 1 la permuta entre els punts de càrrega i descàrrega es mantingui al costat Raval i que el carril bus sigui exclusiu per a aquest tipus de vehicles i en sentit només de baixada. A més, aquí també volen que no s’elimini el paviment de pedra per l’asfalt.
De l’altra, al tram 2 exigeixen que l’espai hauria de ser totalment pacificat, amb la plaça del Pes de la Palla inclosa i amb la creació d‘una gran plaça, amb zona de jocs infantils, i totalment restringida al trànsit. Expliquen que si aquests canvis s’acaben produint afectaran la circulació a l’interior del Raval i s’hi incrementarà el pas de vehicles i es congestionarà la cruïlla entre la ronda, Villarroel, Tamarit i Riera Alta. Finalment, també reclamen que la iniciativa Obrim carrers es faci a la ronda els caps de setmana.