La direcció de Spanair va recórrer al Fons de Garantia Salarial (Fogasa) per al pagament de les indemnitzacions dels treballadors acomiadats en l’expedient de regulació d’ocupació que va afectar 2.600 persones. El sindicat USOC confia que la situació es resolgui abans de l’estiu i que els treballadors puguin cobrar aviat, però denuncien la passivitat del Ministeri de Foment i d’Ocupació en aquest assumpte.

Els sindicats també continuen lluitant per recol·locar de tot el personal. El Servei d’Ocupació de Catalunya va crear al maig de 2012 una comissió de recol·locacions específica per a la companyia. Bona part del personal de l’aerolínia amb seu a l’aeroport de Barcelona no s’hi van inscriure perquè vivien fora de Catalunya. En total, 400 treballadors sí que ho van fer. D’aquests, la meitat s’han recol·locat i l’altra meitat espera fer-ho abans de l’estiu. A la resta de l’Estat, no s’hi ha constituït cap comissió.

La majoria dels acomiadats que han trobat feina, no ho han fet, però, en el sector aeronàutic. El personal administratiu és el que ho ha tingut més fàcil ja que tenien titulacions més polivalents. Però bona part dels pilots que han aconseguit una feina com a tals ho han fet a l’estranger, segons ha explicat a BTVNotícies el secretari d’USOC a Catalunya, Antonio López. Tot i així, el col·lectiu que ho està tenint més difícil són els auxiliars de vol. Segons López, cap dels auxiliars no ha trobat feina en una aerolínia per una qüestió de discriminació d’edat, ja que les companyies busquen gent molt jove.

El 27 de gener de 2012 Spanair va cessar les operacions i va anunciar que havia fet fallida, amb 500 milions de deute. L’objectiu d’aconseguir un soci industrial que reflotés l’aerolínia catalana es va esvair quan Qatar Airways va trencar les negociacions i l’accionista de referència, un consorci publicoprivat liderat per la Generalitat, va decidir no seguir injectant recursos a Spanair.