L’Associació de Veïns i Veïnes del Turó de la Peira ha denunciat “menyspreu” de l’Ajuntament de Barcelona i el districte de Nou Barris cap al veïnat d’alguns punts de Fabra i Puig que viuen afectats per les vibracions del metro de la línia 5. Fa uns mesos, TMB va confirmar que els tres quilòmetres de via d’aquest tram havien arribat a la fi de la seva vida útil i que, per tant, calia canviar tota l’estructura de via. Unes obres que començaran a la primavera i s’allargaran tres mesos.

Responsables de TMB han elaborat un informe tècnic de les mesures preses per a la renovació integral de la línia blava, entre les estacions de Sagrera i Horta, i els veïns demanen que sigui públic i es comparteixi amb l’AV. “No podem entendre que s’amagui informació tan sensible i rellevant per a la tranquil·litat i salut de les persones afectades“, han dit en un comunicat.

Reconeixen mesuraments de vibracions superiors al límit

En el comunicat, han explicat que gairebé una cinquantena de veïns van acudir a una assemblea informativa per tal de saber com es procediria a solucionar els problemes de vibracions i lamenten que aquests informes reconeixen superar els límits de mesuraments de vibracions permesos. En alguns punts superen els 81 dB, una dada superior al límit de 75 dB que estableix la normativa vigent. Lamenten que pot produir efectes psicològics negatius com són estrès, cansament i alteració del son.

Vies amb 20 anys més de vida útil

L’AV també ha lamentat que la vida útil de les vies de metro de la línia 5 hagi arribat als 60 anys, amb un increment de 20 anys. Alerten que d’aquesta manera estan perdent totes les seves capacitats a causa de l’allargament “injustificat” de la seva vida, causen cada cop més vibracions i problemes tècnics per oferir el servei “i posen en perill milers de persones“.

És per tot plegat que han demanat que l’informe tècnic es faci públic.