Reunió per fer un seguiment del treball de recerca. Encara no ha començat el curs i aquests alumnes ja s'han trobat amb la seva tutora, un senyal que cal posar-se en marxa al més aviat possible. L'Anna és professora de tecnologia però aquesta només és una de les tasques que ha de fer durant tota aquesta setmana. ANNA ALBALAT, coordinadora d'activitats del centre "Clar, entres en una reunió i has d'estar pensant en aquesta reunió però saps que després tens una altra o una cita amb un alumne i t'has d'organitzar una mica." ANTONI BROSSA, director de l'institut Ernest Lluch "Els exàmens de setembre implica que la matrícula dels de batxillerat s'endarrereix, els de la ESO s'endarrereix i tenim poc temps." Durant aquests cinc dies també cal fer el traspàs d'alumnes: informar-se els uns als altres del seguiment de cada adolescent perquè l'inici del curs amb un nou tutor sigui el més acollidor possible. A tot això, enguany s'hi suma l'aplicació de la Lomce, que comporta una reestructuració dels horaris i de les matèries que s'imparteixen a l'ESO. Tot i així, a Catalunya, el Departament d'Ensenyament ha procurat que la nova llei dificulti en menor mesura els centres. SARA LÓPEZ / ROGER TORRES "Tot plegat ha de quedar enllestit abans no comencin les classes, el proper dilluns, moment en què aquests passadissos passaran a estar plens d'alumnes. Per això és important que instituts i també escoles, treballin a contrarellotge per obrir portes amb la feina feta." En aquesta escola, La Llacuna del Poblenou, han aprofitat l'estiu per fer obres i reubicar els espais de l'edifici. JORDI CANELLES director de l'escola La Llacuna del Poblenou "És mobiliari amunt, mobiliari avall, reubicar espais, neteja... Ara l'escola està potes enlaire i d'aquí a dos dies estarà a punt." Aquí, es reuneixen cada dia a les nou del matí per parlar del curs i també per integrar els professors nouvinguts, com l'Eva, que serà tutora de quart de primària i ara li toca adaptar-se a aquest nou centre.

Les escoles ultimen els detalls abans de l’inici de curs, i molts professors ja han començat a treballar en el nou curs, preparant les tasques o atenent alumnes que ja van als instituts per seguir avançant els treballs de recerca. “Coordinant una mica, planificar-nos tots, com treballarem, replantejar-nos coses que l’any passat no van acabar d’anar bé, com ho podríem fer per a que vagi millor”, detalla la coordinadora d’activitats de l’Institut Ernest Lluch, Anna Albalat.

Els diferents departaments es reuneixen a diari per coordinar les tasques i establir rutines de treball de cara al nou curs. Preparen els grups i l’adaptació al nou curs. “Acollir el màxim de bé i integrar el màxim possible el personal que s’incorpora, acollir i atendre els nens, un a un”, explica el director de l’Escola La Llacuna del Poblenou, Jordi Canelles.

A tot això, enguany s’hi suma l’aplicació de la LOMCE, que comporta una reestructuració dels horaris i de les matèries que s’imparteixen a l’ESO. Tot i així, a Catalunya, el Departament d’Ensenyament ha procurat que la nova llei dificulti en menor mesura els centres.