Des del 2014 s’han adquirit 2.000 bicicletes gràcies a aquesta iniciativa, segons l’Àrea de Mobilitat i Transport. Se n’han beneficiat, en un 90 %, ciutadans particulars, i un 10 % són empreses que han incorporat la bicicleta elèctrica en els desplaçaments dels treballadors i clients o en els repartiments i serveis a domicili. Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i Badalona són els municipis amb un nombre més elevat de bicicletes elèctriques subvencionades. Ha reconegut, però, que paral·lelament s’ha de treballar per assegurar als ciclistes unes infraestructures segures i directes que connectin els municipis.
Xarxa de carrils bici insuficient
La bici elèctrica és l’aposta per arribar a la mobilitat sostenible i assolir el compromís amb el medi ambient. No obstant això, segons el vicepresident de l’AMB, Antoni Poveda, cal millorar les infraestructures i connexions entre municipis per garantir la seguretat dels ciclistes. És per això que l’AMB està donant suport tècnic i econòmic a la construcció de carrils bici, millorar la connectivitat metropolitana i crear una xarxa pedalable que connecti tota la metròpolis.