Són els consells que ofereix el Servei de Teleassistència de l'Ajuntament als 51.000 usuaris. La gent gran que disposa d'un d'aquests dispositius a casa seva rep una trucada i tot seguit informació d'utilitat per passar, de la millor manera possible, aquesta onada de fred. LLUÍS BATLLE, cap dels Serveis Socials Bàsics: "Que intentin no sortir a les hores de més sol. Si poden evitar sortir, millor. Que es calcin bé, que s'abriguin." A banda de les trucades als usuaris, des de teleassistència s'intenta treballar en xarxa. La solidaritat dels veïns és, moltes vegades, cabdal en aquests casos i per aquest motiu es posa en marxa el telèfon gratuït 900 70 30 30. Si algú detectés un cas de vulnerabilitat, aquest es derivaria directament a l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament. "Quan les persones de contacte no responen o des del servei d'urgència no poden accedir al domicili. Teleasistència disposa d'un altre recurs. És aquest. Son més de 30.000 claus per poder accedir als domicilis de gent gran i poder efectuar el servei d'emergència." Teleassistència està fent, de mitjana, unes 3.400 trucades diàries. Els casos que més preocupen ara són els relacionats amb les afeccions respiratòries de la gent gran. Amb el fred d'aquests dies qualsevol grip pot posar en perill la seva salut. SALUT CAMPS, directora del Servei de Teleassistència "Sobretot el tema de refredats, el tema d'anar abrigats, el tema de prendre coses calentes, el tema de no estar al mig d'una corrent d'aire." Les persones més vulnerables també estan més protegides. Per exemple si una estufa tingués una combustió deficient i l'usuari no la pogués detectar, teleassitència instal·laria un seguit de detectors per donar avís d'una possible intoxicació per gas butà.