L’Oficina d’Atenció de l’Agència pels Drets Civils i la No Discriminació ha fet balanç coincidint amb el Dia Internacional dels Drets Humans. Entre gener i novembre, l’oficina va atendre 417 persones, 248 de les quals van rebre alguna vulneració dels seus drets a la ciutat. Els casos més freqüents van ser la vulneració del dret a la dignitat (32%) i el dret a la informació (27%), seguits a més distància pels drets laborals (12%), el dret d’admissió (6%), i el dret a l’habitatge (5%).
Pel que fa als motius de les queixes presentades, gairebé la meitat, un 43%, ho van ser per l’origen i la diversitat cultural de les persones ateses. Lluny d’aquest primer motiu n’hi ha d’altres, com les queixes per l’orientació sexual i per ser dones (8%), per discapacitat (7%) i les que fan referència a la gent gran, els col·lectius econòmicament desafavorits i els malalts mentals (3%).
La intenció de l’Agència pels Drets Civils és ser un instrument eficient per a la ciutadania, oferir informació i assessorament jurídic en cas d’haver de tramitar denúncies, al mateix temps que s’encarrega d’informar i sensibilitzar sobre la igualtat de drets. L’Oficina està oberta per a totes les persones que pensin que han estat víctimes d’una discriminació a la ciutat, però també fora del terme municipal.