Dona, d'entre 50 i 60 anys i amb bastant de temps lliure. Aquest és el perfil de comprador habitual dels mercats municipals. Una descripció que encaixa molt bé amb l'Aurèlia. AURÈLIA MARTÍNEZ "Trobo les coses millor que en el súper i fa 38 anys que estic aquí i a les mateixes parades compro... perquè m'ho donen perfecte i em guarden el tall que m'agrada." Les dades d'extreuen del treball de final de carrera de la Paula i la Marta, dues estudiants d'Agricultura que han volgut indagar en els hàbits de compra dels 39 mercats de Barcelona. Segons l'estudi, al mercat s'hi va a comprar principalment productes frescos i s'hi fa una despesa d'uns 42 euros cada vegada. Els homes també hi van, sí, però en la major part dels casos acompanyats, de la seva dona. Però, i quan hi van els joves? MARTA MONEO, coautora de l'estudi "Els divendres a la tarda i els dissabte al matí ve a comprar gent d'entre 30 i 50 anys i és on es veuen els tiquets de compra més elevats." AURORA GARCIA "Nosatres ja estem jubilades, podem venir aquí a les hores que està obert, però, en canvi, els meus fills que treballen han d'anar al Camprabo o similars." Una tendència que hauria de canviar de cara al futur per a la pervivència dels mercats. PAULA ANDRINO, coautora de l'estudi "El que es podria fer per motivar que vinguéssin els joves és fer més publicitat de mercat, promocionar més la qualitat dels productes, en la importàcia de la cuina de mercat, els productes de qualitat." Segons l'estudi, els mercats de Barcelona reben un total de 65 milions de visites l'any. I els mesos amb més vendes són, precisament, els d'hivern.