VIRGINIA TRÈMOLS, doctora en Neurociència Cognitiva "Planificar, organitzar, mantenir l'atenció de manera focalitzada, tenir una bona memòria de treball. Tot això es veu amb tècniques de neuroimatge, fent fer a la persona una tasca concreta dins de l'escàner i registrant les parts del cervell que s'activen més."

La jornada va dirigida a més de 200 pediatres, metges de capçalera, personal d’infermeria i altres especialistes. Tot i així també hi han assistit alguns pares i mares amb fills que pateixen d’algun d’aquests trastorns.

Segons els experts, és molt important detectar els possibles desordres en edat infantil per evitar que es cronifiqui la malaltia, ja que entre un 15% i un 20% de la població infantil i juvenil espanyola presenta un trastorn d’aprenentatge. D’aquests casos, només una cinquena part estan diagnosticats, cosa que influeix directament en els casos de fracàs escolar. A més, gairebé el 50% de les malalties mentals cròniques de la població general s’inicien a l’adolescència.

Aquesta jornada ha estat una bona oportunitat per difondre els avenços en aquest camp de la ciència. Alguns dels ponents han assegurat que hi han ajudat molt les eines de neuroimatge més modernes, una tècnica que permet conèixer el funcionament del cervell. Tot i així, encara queda un llarg camí per recórrer.