(ACN) Els responsables de Protecció Civil han traslladat als seus homòlegs del Ministeri de l’Interior les “mancances greus” que han detectat en el sistema d’enviament massiu d’alertes als telèfons de la ciutadania. L’organisme, que depèn del Departament d’Interior, ha pres aquesta decisió després de comprovar que en la prova que s’ha fet aquest dijous al Camp de Tarragona, els usuaris d’una de les tres grans companyies telefòniques afirmen en un 90,7 % haver rebut el missatge, mentre que en el cas dels de les altres dues els percentatges baixen al 7,6 % i al 6,8 %, és a dir, percentatges de fracàs superiors al 90 %.
Una situació “greument anòmala”
Protecció Civil considera aquesta situació “greument anòmala”. Són diferències “enormes” que en el còmput global mostren que menys de quatre de cada 10 ciutadans que han respost l’enquesta han rebut l’alerta. Des de Protecció Civil s’explica que amb les dades recollides fins ara, que encara són provisionals, es pot deduir que hi ha hagut mancances “greus” en la recepció del missatge “un cop l’enviament s’ha fet correctament des de la sala CECAT”. L’ens ja ha traslladat la situació al Ministeri de l’Interior, creador i propietari de l’eina, “per buscar-hi una solució”. A banda, la Generalitat recorda que “l’Estat és el competent per regular el mercat de les telecomunicacions”.
Catalunya és l’únic territori de l’estat que ha decidit fer proves massives per poder provar l’eina. També ha creat una enquesta per saber si les proves funcionen correctament i per tenir més informació en cas d’errades, com ha estat el cas.