VICENÇ FONOLLEDA, veí de Vallvidrera "Ens trobem als primers 300 metres de la via del funicular. Els viatgers que volien viatjar pel petit tren del Mina Grot feien el transbordament mitjançant aquest baixador que tenim al darrere i aleshores d'aquí passava per aquest pont i al cap d'uns minuts ja arrbibaven a l'estació inferior d'aquest tren elèctric. Sarrià necessitava aigua, no tenia aigua i aleshores Sarrià construeix el pantà de Vallvidrera. I la manera de porta l'aigua des del pantà de Vallvidrera fins a Sarrià evidentment van haver de fer un túnel. Un cop acabat el pantà servia per fer el manteniment de les canonades i, a més a més, per aprofitar-lo és quan un enginyer que es deia Muntanyès construeix aquest ferrocarril, que és el Mina Grot, que li deien familiarment la gàbia perquè tenia un filar de gàbia de conills. Aleshores va prestar un servei molt eficaç en el sentit que no hi havia cap mitjà en aquell temps. Des de 1904 fins a l'any 18 no hi havia cap mitjà per poder travessar la serra de Vallvidrera i aleshores va ser efectiu fins que ja arriba un moment en què en fer-se el ferrocarril ja va tenir aquesta competència, però hores d'ara totes les instal·lacions es mantenen. Això sí, plenes de vegetació però encara estan intactes, oi?".