Des de l'1 de gener no pagar un peatge és sancionable. Una modificació de la llei de trànsit per part del govern central converteix aquesta acció en una infracció administrativa. DANIEL LASPRA, coordinador jurídic de "Catalunya Diu Prou" "Si abans fer un no vull pagar quedava en un limbe jurídic, això ha canviat a partir de l'1 de gener. Sembla que ara el no pagar un peatge li correspon una infracció." Amb la nova legislació els treballadors de les autopistes tenen un rang d'autoritat i d'aquesta manera els és més fàcil obrir un expedient sancionador als conductors. A més, les concessionàries estan autoritzades a fer fotos i gravacions per justificar la infracció. Al llarg de 2012, s'han tramitat 14.000 denúncies per saltar-se un peatge. Les plataformes defensen que aquestes infraccions es cometien amb una normativa poc clara. GUILLEM CARBÓ, No Vull Pagar "El canvi legislatiu demostra que totes les sancions i multes del 2012 eren irregulars. Per tant, volem demandar la Generalitat i el Servei Català de Trànsit perquè s'aclareixin responsabilitats, ja que en tenien coneixement de causa." Les plataformes busquen ara noves fórmules per continuar protestant contra els peatges. JOSEP CASADELLÀ, No Vull Pagar "Si volem fer manifestacions per tallar les autopistes, si volem encadenar-nos en un peatge... És a dir, intentarem fer accions per reclamar els nostres drets sense que ens puguin sancionar."

Amb la nova legislació, els treballadors de les autopistes tenen un rang d’autoritat i, d’aquesta manera, els és més fàcil obrir un expedient sancionador als conductors. A més, les concessionàries estan autoritzades a fer fotos i gravacions per justificar la infracció.

Al llarg de 2012, s’han tramitat 14.000 denúncies per saltar-se un peatge. Les plataformes defensen que les infraccions prèvies al canvi de normativa no eren vàlides. Segons Guillem Carbó, membre de la plataforma No Vull Pagar, el canvi legislatiu “demostra que totes les sancions i multes del 2012 eren irregulars”. I afegeix que demandaran la Generalitat i el Servei Català de Trànsit perquè aclareixin responsabilitats.

Les plataformes buscaran a partir d’ara noves fórmules per continuar protestant contra els peatges, ja sigui tallant autopistes o encadenant-se en peatges, segons ha explicat Josep Casadellà, iniciador de la campanya “No vull pagar”. “Continuarem reclamant els nostres drets sense que ens puguin sancionar”, ha conclòs.