(ACN / Redacció) L’endemà que es donessin a conèixer els pitjors resultats de les proves PISA a Catalunya i que, des d’Educació, s’atribuís a una “sobrerepresentació” d’alumnat nouvingut, aquest dimecres el mateix departament ha rectificat. Ho ha fet després de contactar amb els autors de l’estudi, resoldre tots els dubtes i concloure, finalment, que la mostra era correcta.
Segons ha difós Educació, “de les converses se n’ha clarificat la qualitat de la mostra PISA. Les divergències en la interpretació de la representativitat de la mostra han quedat aclarides i s’han pogut descartar tots els dubtes sobre la representativitat de la mostra respecte a la realitat social”.
Educació atribueix el primer anàlisi a “la limitació actual dels indicadors i d’estudis del departament i d’altres institucions per entendre més detalladament la realitat i l’increment de la complexitat, especialment acusada a Catalunya”.
Confiança “completa” en la qualitat i rigor de les proves
El departament ha traslladat als responsables de PISA “la confiança completa en la qualitat i rigor de les proves”. Ara bé, sí que ha plantejat reptes que considera rellevants, especialment sobre “com millorar els mecanismes i les metodologies per analitzar la complexitat o com interpretar millor PISA i les dades existents per millorar el sistema educatiu”.
Simó: “No hi ha excuses, tenim un problema identificat i hi estem treballant”
La consellera d’Educació, Anna Simó, s’ha referit als resultats de l’informe PISA i ha admès que “no hi ha excuses”. En un missatge a la xarxa social X, ha reconegut que Catalunya té “un problema que està identificat” i ha assegurat que el govern està treballant per resoldre’l. “Això va de pobresa infantil i segregació escolar”, ha remarcat la consellera, que ha dit que l’executiu català està “treballant com ningú per abordar-ho”.