La Creu Roja i la Diputació de Barcelona impulsen per novè any la campanya “#GransLovers”, que pretén promoure la participació dels joves en voluntariats dedicats a la gent gran. Al llarg de l’any 2023, a Barcelona els voluntaris van atendre 14.346 persones grans en el marc de diferents projectes, gràcies a la participació de 1.065 persones voluntàries. Amb aquests programes s’han pogut crear vincles d’amistat, respecte i aprenentatge entre les persones ateses i els voluntaris.
Enguany, el lema de la campanya és “Canta a la vida”, i se centra a demostrar com la música i les emocions que evoca poden ser un vincle entre diferents generacions i esdevenir un interès comú. Així, s’utilitza la música com un llenguatge universal per unir persones de totes les edats i a través del qual grans i joves poden compartir experiències i consells. Això es mostra en diferents vídeos de la campanya protagonitzats per testimonis reals de membres de la coral de la Creu Roja a Barcelona, i diverses voluntàries de Creu Roja Joventut.
Es faran vídeos per diferents xarxes socials com Instagram i Tiktok
La campanya es duu a terme en l’entorn digital del 12 al 24 de novembre i es pot seguir al lloc web de la Creu Roja i de la Diputació de Barcelona. També s’emetran diversos vídeos en les xarxes socials de TikTok, YouTube, Instagram, Facebook, Linkedin i X, en què els joves tenen una gran participació. De moment s’han publicat trobades en les quals grans i joves intercanviaven converses i consells gràcies a la música i participaven en reptes com cantar en un karaoke.
L’objectiu principal es transmetre amb espontaneïtat i un toc d’humor les relacions que es poden teixir entre gent gran i el jovent en projectes com aquests per promoure les inscripcions del voluntariat i demostrar com la música pot ser un element comú per compartir experiències i consells. La iniciativa #GransLovers s’emmarca en el conveni de col·laboració signat per la Creu Roja i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.