El carrer del Taulat, al barri del Poblenou, es transformarà completament. L’Ajuntament de Barcelona vol convertir la via, actualment amb les voreres molt estretes, en un carrer de plataforma única amb prioritat per a vianants i bicicletes. Així s’acabaran, segons el consistori, els problemes de convivència entre cotxes, veïns i ciclistes.
Les dues fases de les obres al carrer del Taulat
Les obres es faran en dues fases. El primer tram a reformar-se serà el comprès entre els carrers de la Llacuna i la rambla del Poblenou i la continuació, fins al carrer de Bilbao, es deixarà per a més endavant. S’aprofitaran les obres per millorar-ne el clavegueram, com ja s’ha fet en altres carrers del barri on fa pudor.
Els vianants baixen a la calçada
El principal problema del carrer, segons els veïns, és l’estretor de les voreres. Els vianants sovint han de baixar a la calçada quan es creuen amb altres vianants i envair o bé el carril bici o el carrer de circulació de cotxes. A més, en molts casos els vehicles no segueixen la limitació de velocitat a 10 quilòmetres per hora. Segons explica la farmacèutica del carrer, Carme Ferreres, “hi ha hagut atropellaments perquè hi falta visibilitat”.
Polèmica pel tram d’inici d’obres
Els veïns han rebut amb bons ulls la proposta de pacificació del carrer, tot i que asseguren que els treballs haurien hagut de començar pel tram que va de la rambla de Poblenou al carrer de Bilbao. Segons la Rut Cuscó, de l’AFA de l’Escola Mar Bella, aquest segon tram “és el més conflictiu, perquè és el més estret i és el més proper a les escoles del barri”.
Els responsables municipals van reconèixer als veïns a l’últim consell de barri que el tram entre rambla del Poblenou i el de Bilbao era on hi havia més problemes però que es començava pel carrer de la Llacuna perquè era més econòmic. Les tècniques encarregades del projecte van assegurar que el cost del primer tram se situa sobre els dos milions d’euros i el pressupost del segon ronda els quatre.
Plataforma única i espais d’estada
Les obres consistiran a convertir el carrer en una via de plataforma única. S’hi ubicaran grans escocells i s’hi crearan zones d’estada. També s’hi col·locaran tots els serveis necessaris per a la recollida pneumàtica. A més, s’actuarà al clavegueram per evitar que les pudors surtin a l’exterior com passa en bona part dels barris de mar.
Les obres, al juliol
Un cop s’acabi l’aprovació administrativa, el projecte de reforma es posarà en exposició pública i, si no hi ha al·legacions, les obres podrien començar al juliol.