La complexitat en algunes zones de la ciutat ha dut que els centres educatius hagin hagut de cercar noves fórmules educatives per integrar la canalla amb més dificultats. Ho ha explicat al ‘BTV notícies matí’ el director general de la Fundació Jesuïtes Educació, Xavier Aragay, qui ha explicat que moltes escoles d’arreu del món es van emmirallar en Barcelona al I Simposi Internacional Barcelona Educació Canvi.
Segons Aragay, el model educatiu basat en un professor que ensenya i un grup d’alumnes que escolta passivament és del segle XIX i és il·lusori pensar que sigui vàlid per al segle XXI. Per aquest motiu, els centres Jesuïtes ja fa dos anys que van implantar una nova etapa intermèdia, entre 5è de primària i 2n d’ESO per potenciar les intel·ligències múltiples de cada alumne. “Encara n’estem fent l’avaluació, però intuïtivament estem molt sorpresos dels bons resultats”, ha afirmat Aragay.
El president de la Fundació Jesuïtes Educació també ha respost als pares i mares que veuen amb reticència els nous models d’educació, perquè malgrat s’eliminin els sistemes d’avaluació amb exàmens tradicionals, els infants continuen rebent una nota numèrica: “els pares tenen aquesta informació, però en tenen d’altra que la complementa“.
Xavier Aragay també considera que el motor de transformació ha de venir de dins del sector i no esperar que una llei ho resolgui. Tot i que costa fer alguns canvis, afirma que tant professors com alumnes tenen una fàcil adaptació i no tornarien al model anterior.