Es pot demanar de 8 a 20 h a través de la pàgina web de l’Ajuntament, des dels diferents punts de tramitació i serveis, trucant al telèfon del civisme (900 226 226) —que és gratuït— o també al 010. En total, Barcelona disposa de 14 oficines d’atenció ciutadana i l’usuari podrà escollir en quina vol ser atès. Un cop hi arribi, cal acostar-se a la finestra de “Cita Prèvia” per obtenir un tiquet que validarà la cita i aleshores podrà accedir a la sala d’espera.
Els tràmits més habituals ja funcionen amb aquest sistema, com els permisos d’obres o d’activitats, els relacionats amb urbanisme, l’Hisenda municipal, qüestions relacionades amb animals de companyia o la sol·licitud del certificat digital IdCAT. A partir d’ara, doncs, també serà obligatori demanar cita prèvia per a qualsevol tràmit relacionat amb el padró municipal, a excepció de l’OAC Sant Miquel. L’oficina encara no té aquest servei i, només en aquest cas, els usuaris poden anar-hi directament sense demanar cita.