Segons el projecte de reforma del Port Vell, les obres tindran un cost de quatre milions d’euros i suposaria convertir el Port Vell en una marina de vaixells de luxe. Per aconseguir això caldria passar dels 418 amarradors actuals a uns 150, amb possibilitat de poder amarrar iots de fins a 180 metres d’eslora.

Antoni Vives, tercer tinent d’alcalde i responsable d’Urbanisme a l’Ajuntament, apunta que el pla de reforma seria una possibilitat perquè Barcelona tingués un dels ports nàutics més importants del món. En canvi, Jordi Martí, líder del PSC a l’Ajuntament, es mostra en total desacord amb el projecte que segons afirma podria posar fi al model de la ciutat, ja que restringiria l’accés al port a la població més benestant. Per una altra banda, Martí s’ha referit a la candidatura de Barcelona i els Pirineus als Jocs Olímpics d’hivern de 2022 com un projecte pel qual s’ha d’apostar amb més èmfasi, especialment per part de la Generalitat, ja que suposaria ingressos importants per la ciutat i per al Pirineu català.