És la frontera entre els districtes de Gràcia i Sarrià - Sant Gervasi, un mur que veïns i comerciants volen fer més verd i més cívic. La plaça de la Gal·la Placídia resta aixecada des de l'any 2011 per les obres de l'estació dels Ferrocarrils de Gràcia, que depenen de la Generalitat. Des d'aleshores, conviuen amb excavadores i operaris, i tenen molt clar com volen que sigui la nova plaça que s'urbanitzarà. JULIÁN MARTÍN veí "Todo al mismo nivel y que se mantengan los árboles, si es posible más verde. 07:06 Tendría que haver más espacio para los chicos. Ahora no es hora, pero a las cinco de la tarde, no caben." EULÀLIA GARCIA veïna "Aquí juguen les criatures i no haurien de deixar passar els cotxes." RAIMUNDA SANAHUJA veïna "El verd no es pot perdre perquè és molt important i a l'estiu necessitem els arbres perquè facin ombra." Una opinió que comparteix el PP, peça clau per desencallar els dos milions 100 mil euros necessaris per reformar aquest espai de més de 7.600 metres quadrats. EDUARDO BOLAÑOS regidor del Grup Municipal del PP "Evidentment volem que sigui una zona d'estada pels veïns i deixar una mica enrere les antigues places grises i dures que hi ha a la ciutat." El pressupost forma part del segon paquet d'inversions que han d'acabar tancar els populars i el govern municipal. Aquesta tarda, els veïns s'assabentaran dels detalls del projecte en una sessió informativa a la seu del districte de Gràcia. Les obres per urbanitzar la plaça començaran a l'octubre, quan està previst que finalitzin les obres de l'estació dels ferrocarrils de Gràcia. Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, ja s'ha executat el 80% de l'actuació. Us ho ha explicat des de la plaça de la Gal·la Placídia, Patrícia Álvarez.

Alberto Fernández Díaz vol prioritzar la urbanització de la plaça de Gal·la Placídia en el segon paquet d’inversions pactades amb l’Ajuntament de Barcelona. El president del Grup Municipal del PP ha xifrat en 2,1 milions d’euros el pressupost necessari. Les obres hauran de començar un cop acabin els treballs de l’estació de Gràcia dels Ferrocarrils de la Generalitat.

El líder popular destaca que amb la reurbanització d’aquest espai, a la frontera entre els districtes de Gràcia i Sarrià – Sant Gervasi, “es posarà fi al mur que fa anys que separa els barris”. Per al nou aspecte de la plaça, Fernández Díaz demana zones verdes i que sigui accessible per als veïns. Descarta, per tant, el model de plaça dura.