L'Eixample no assumirà més vehicles amb la reforma de la Diagonal. El temor que els canvis a l'avinguda acabin desplaçant fins a carrers propers el cotxe privat s'han esvait. La reforma no es farà sobrecarregant de trànsit l'Eixample, com s'hauria apuntat en un informe, sino que anirà acompanyada d'una redistribució de tota la mobilitat. ÀNGEL LÓPEZ, director dels Servis de Mobilitat "Del que es tracta és de redistribuir el seu ús. El que hem demostrat és que un increment del transport públic a la Diagonal fa disminur la necessitat de vehicle privat a l'Eixample. Per tant la transformació de la Diagonal, que va acompanyada de la transformació de l'Eixample, i així ho entenem nosaltres, intenta contribuir efectivament a què la mobilitat de l'Eixample, tant del transport públic com privat, tingui mes capacitat". Els projectes que es presentaran a la consulta popular aniran acompanyats dels informes amb les afectacions i terminis que suposarà tota l'obra. RICARD MARTÍNEZ, ERC "Perquè els ciutadans puguin decidir, és condició sine quanum que hi hagi diferents opcions prou diversificades perquè es vegi clarament que no és una mateixa opció en diferents dibuixos. Que elements principals no estiguin a les dues opcions". L'Ajuntament descarta que alguna de les opcions no contempli el pas del tramvia per la Diagonal ja que connectar el Trambaix i el Trambesòs arrodoneix la xarxa de transport públic de la ciutat.