EVA MARÍN, cap de la campanya 2.0 d’ICV-EUiA "Som a la xarxa per escoltar el que té a dir-nos la ciutadania. O sigui afavorir la participació i mobilitzar el nostre electorat. I també a la gent que se sent d'esquerres però no acaben de trobar el seu referent." "Toquem des del You Tube, el Twitter, el Facebook, la nostra pàgina web... Realment tenim moltes plataformes i potser el nostre valor és no destacar molt en cap d'elles, sinó estar diversificats en totes i ser-hi constantment en totes." "El Joan Herrera no té Twitter però és que ja té pàgina i perfil Facebook, on és molt actiu. I fer un perfil només a mida de la campanya, no ens semblava coherent i no és el nostre estil." "La novetat d'enguany d'aquesta campanya és una nova xarxa social que es diu Jo faig campanya per l'Herrera, que està basada en una xarxa que és Ning que et permet crear xarxes socials adaptades. Hem activat un concurs de vídeo i també organitzem trobades amb en Joan Herrera. És una xarxa més a mida." "El blog et permet fer una reflexió més profunda i això va amb el nostre ADN. Ens agrada poder fer reflexions més complexes i per això molts dels nostres candidats tenen blog. El Joan Herrera el té des de fa dos anys i el va mantenint. Un cop a la setmana fa un post. I és un valor. No li treurem el blog." "L’acte d’inici de campanya, el central i el final el retransmetrem per streaming." "Per nosaltres, això no és una cosa que s’acaba amb la campanya electoral, sinó que li donarem recorregut per les municipals i que volem mantenir-la. O sigui que no es tancarà."

El partit ICV compta amb un web i la coalició ICV-EUiA té perfil a Twitter i a Facebook i ha obert un canal a You Tube. Per a la campanya electoral els ecosocialistes reforcen el desplegament a la xarxa i el seu missatge es ramifica a través de les eines 2.0 per igual. Joan Herrera també ha desembarcat a l’oceà 2.0 amb els mateixos instruments, excepte el Twitter. El candidat combina la seva activitat a Facebook amb els posts setmanals al blog, un projecte que manté en actiu des de fa dos anys pel component reflexiu que aporta.

Una xarxa social pròpia

Com a novetat d’aquesta campanya, Jo faig campanya per l’Herrera és la xarxa social que el partit ha creat a través de Ning, una eina que permet dissenyar un espai propi, en aquest cas, a mida de l’electorat. D’aquesta manera, pretenen mobilitzar els votants amb més comoditat i activar-los per fer campanya. Entre les propostes, desafien els usuaris a organitzar al seu municipi una trobada amb en Joan Herrera. “La idea és portar la campanya d’Internet al carrer perquè no deixem de ser un partit que creu en el porta a porta”, relata l’Eva Marín, cap de la campanya 2.0 dels ecosocialistes.

L’experiència del candidat a Facebook

Joan Herrera compta amb un web de campanya, però on dedica personalment esforços és a Facebook, on té un perfil i una pàgina de seguidors. El líder d’ICV gestiona gran part dels canvis d’estat i interactua amb els usuaris sempre que el temps li ho permet responent els comentaris del mur. L’Eva Marín explica que Herrera rep molts missatges privats a través d’aquesta xarxa social que fins i tot han acabat amb propostes parlamentàries.

Reforç de l’activitat a Twitter

Tot i que el líder d’ICV no té compte a Twitter, la número dos del partit per a les eleccions autonòmiques, Dolors Camats, n’és una usuària activa. La coalició també compta amb un perfil, els continguts del qual intenten diferenciar de la resta de plataformes que utilitzen. Normalment fan tres o quatre tweets però de cara a la campanya es proposen intensificar l’activitat i passar a les 10 piulades diàries. “No només explicant el dia a dia de la campanya, sinó també retwittejant coses que ens semblin interessants de gent amb qui compartim valors.” De fet, un dels objectius de la seva campanya 2.0 és establir diàleg i escoltar el ciutadà.