Oficina d’Atenció Ciutadana Monumental

Ja està en marxa la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) Monumental, situada al carrer de Sicília, al barri del Fort Pienc, a l’Eixample. Aquesta nova oficina de l’Ajuntament de Barcelona ha engegat l’activitat aquest dilluns, 5 de desembre, i està preparada per desplegar l’administració electrònica, ja que ofereix a la ciutadania la possibilitat de tramitar electrònicament amb un suport presencial. L’OAC Monumental disposa d’una trentena de posicions d’atenció a la ciutadania, la majoria adaptades a l’administració electrònica.

Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, d’una banda, hi ha posicions d’autotramitació assistida, on els ciutadans poden tramitar electrònicament de manera presencial, sempre amb el suport de personal que l’ajuda a fer-ho. Hi ha la possibilitat de digitalitzar la documentació i identificar-se i signar-se electrònicament amb sistemes com idCAT Mòbil o Clave PIN. D’altra banda, hi ha 19 posicions d’atenció presencial, on es pot escanejar la documentació i signar electrònicament en una tauleta.

Atenció a l’OAC Monumental en català, castellà i anglès

A part de l’atenció en els idiomes català i castellà, a l’OAC Monumental hi ha atenció en anglès. En cas que la ciutadana o el ciutadà que s’adreça a l’oficina ho necessiti, pot demanar també atenció en llengua de signes, francès, àrab i urdú. L’horari de funcionament serà de dilluns a dissabte, de 8.30 h a 20 h, i l’espai és accessible per a persones amb mobilitat reduïda.

Aquesta oficina s’engega vinculada al contracte per a la gestió de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Miquel i permetrà el desdoblament d’aquesta oficina en dos espais per millorar el servei que es presta a la ciutadania.

Tràmits que es podran fer amb l’autotramitació assistida

El servei d’autotramitació assistida permetrà gestionar prop d’una vintena de tràmits municipals. Són els següents, segons detalla el consistori:

  • Certificat històric d’empadronament.
  • Certificat de residència electrònic signat pel secretari de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Volant de convivència.
  • Volant de residència.
  • Alta al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona.
  • Alta per naixement al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona.
  • Canvi de domicili al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona.
  • Inscripció d’animals en el Registre censal d’animals de companyia i animals salvatges en captivitat.
  • Llicència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos.
  • Certificat negatiu de deute amb l’Ajuntament de Barcelona.
  • Certificat de pagament de tributs, multes i preus públics.
  • Domiciliació bancària de tributs municipals i preus públics.
  • Còpia del document per fer el pagament de tributs i preus públics municipals.
  • Còpia del document per fer el pagament de multes i sancions imposades per l’Ajuntament de Barcelona.
  • Queixes i suggeriments.
  • Servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat.

Durant el 2023, està prevista la reforma de l’OAC Sant Miquel per millorar l’espai i adaptar-lo també als nous requeriments de l’administració electrònica.