Quan es parla de transport, hi ha unanimitat sobre algunes propostes. És el cas de la nova RetBus, una xarxa ortogonal per millorar l'eficàcia dels autobusos que tots els partits han incorporat als seus programes. També hi ha coincidència a l'hora d'exigir a la Generalitat la finalització de la Línia 9, inclosa Convergència i Unió. On hi ha disparitat, en canvi, és a l'hora de parlar del tramvia. El PSC i el PP no el mencionen, mentre que la resta sí que inclouen la connexió del Trambaix i el Trambesòs a les seves propostes. Alguns, com CiU, diuen que s'ha d'unir per l'Eixample, i d'altres, com Iniciativa, per la Diagonal. Unitat per Barcelona també ho veu necessari, però suggereix que cal studiar abans diferents alternatives. Una altra de les propostes fa referència als carrils bus: mentre CiU i PP defensen que hi puguin circular les motos, l'actual bipartit s'hi mostra contrari i Unitat per Barcelona defensa que siguin compartits, però amb les bicicletes. Pel que fa als projectes urbanístics, el PSC aixeca l'estendard de la Sagrera com la gran aposta per al proper mandat. La nova estació d'alta velocitat i la transformació urbanística que l'acompanya, per als socialistes és una peça clau per acabar configurar el que anomenen la nova centralitat del nord de la ciutat. Però la Sagrera no és prioritària només per al PSC. En el programa, el PP denuncia el greu retard que acumula el projecte, que farà els trens d'alta velocitat no s'aturin a l'estació fins a 2016. També subratlla la importància de soterrar les vies per posar fi a una de les cicatrius de la ciutat. Convergència i Unió, en canvi, sí que presenta un projecte de nova factura. Un nou barri, batejat com a Blau Ictínea que s'erigirà en l'espai que ara ocupen dos dels molls del Port. La idea de Trias és que s'hi combinin recerca i habitatge públic i es connecti el nou barri amb la Zona Franca i també amb el Paral·lel. Més que un projecte concret, Iniciativa defensa un nou concepte urbanístic, que anomena superilla. Els ecosocialistes aposten per treure els cotxes d'alguns carrers de l'Eixample i Sant Martí, i convertir-los en zones verdes només per a vianants. La coalició formada per Esquerra, Reagrupament i Democràcia Catalana posa l'accent en el centre de la ciutat i proposa una remodelació a fons de l'eix entre la plaça d'Urquinaona i la plaça d'Universitat. L'objectiu, fer que aquests carrers siguin més amables amb els vianants, en detriment del vehicle privat.