motorista africa twin barcelona
moto africa twin barcelona

Barcelona manté enceses les alarmes davant dels sinistres fatals de motoristes i patinets elèctrics, els dos tipus de vehicles més vulnerables sobre l’asfalt. Segons el balanç de sinistralitat del primer semestre del 2021, cinc de les vuit morts en sinistres de trànsit han sigut de motoristes. Es tracta del col·lectiu que despunta en aquest rànquing calamitós, seguit dels usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP), amb dues morts, i els vianants, amb una mort.

Pel que fa a la implicació dels vehicles al global de sinistres a Barcelona, la majoria són cotxes (2.262), mentre que les motos ocupen la segona posició (1.992), seguides de lluny per les furgonetes (469), les bicis (420), els ciclomotors (256) i els VMP amb motor (334).

Això, però, no evita que els motoristes encapçalin una altra llista, el de conductors ferits greus: si de gener a juny del 2021 la Guàrdia Urbana n’ha registrat 53, 45 eren conductors de motos. Altres dos eren conductors de ciclomotors, tres ciclistes i un usuari de patinet elèctric. A banda, també cal comptar 16 vianants ferits greus. Amb aquestes dades a la mà, l’Ajuntament de Barcelona avisa que gairebé un 83 % del total de ferits greus eren de col·lectius vulnerables.

El 2021, millor tendència que el 2019

Més enllà del toc d’alerta per la vulnerabilitat dels motoristes sobre l’asfalt, el balanç de sinistralitat del primer semestre del 2021 exposa unes dades lleugerament millors que les del 2019 (les del 2020 estan distorsionades pel confinament i les restriccions a la circulació i la mobilitat). En aquest sentit, els primers sis mesos del 2021 la Guàrdia Urbana ha intervingut en 3.334 sinistres amb víctimes a la ciutat, un 29,85 % menys que el 2019 (4.753).

La millora també es reflecteix en el nombre total de víctimes. Aquest 2021 n’hi ha hagut un total de 4.206 (la immensa majoria, ferits lleus), mentre que el 2019 hi va haver 6.110 víctimes: o el que és el mateix, hi ha hagut un descens d’un 31,13 %. La comparativa entre el 2021 i el 2020 mostra un empitjorament evident, en tant que l’any passat la mobilitat va caure en picat arran de la pandèmia.

Comparteix a: