ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Totes aquelles persones que treballin contra el clúster nàutic estan treballant a favor d'un nou ensorrament de la Barceloneta i, per tant, és imprescindible que nosaltres consolidem l'operació industrial de Marina 92 i tot l'entorn allà per tal de fer possible que la Barceloneta visquin precisament d'allò que és capaç de generar, que és treball de valor afegit, i indústria al cor de la ciutat, producció al cor de la ciutat i que no depenguem només d'una gran indústria, molt important també, que és la turística, que no pot ser l'únic element amb què comptem. Tenim un altre motor econòmic, que és la indústria de la reparació de iots, però li calia necessàriament integrar-hi també dues marines que són les que acabaran de consolidar aquesta operació. Són projectes, per exemple, el de les Portes de Collserola, que nosaltres tirarem endavant, sens dubte, quan tinguem majoria per fer-ho. Vull recordar que qui bloqueja algunes d'aquestes actuacions són alguns grups de l'oposició que jo crec que amb una actitud absolutament irresponsable per tal teòricament de guanyar alguns vots -que jo crec que no en guanyaran cap fent això- bloquegen la possibilitat de tirar endavant unes obres i unes actuacions que són fonamentals. Les Portes de Collserola és una evidència, ho és tant que ara mateix acabem d'arribar de Sudamèrica i algunes ciutats sudamericanes ens han demanat que fem les Portes de Collserola dins els seus àmbits de relació entre muntanya i ciutat". "La Colònia castells era una enorme ferida oberta, sobretot de tipus social, i semblava que haguiés estat bombardejada o cremada o sotmesa a alguna mena de desastre natural. Ara és un espai absolutrament dignificat" "El model sobre el que s'havia treballat a la Colònia Castells exigia que els fons sortissin d'alguna banda. Per fer això era evident que alguna operació s'havia de fer per tal de generar els recursos necessaris".

Antoni Vives ha defensat amb fermesa el projecte de la Marina Port Vell a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’, perquè “consolida una operació industrial que dóna feina directa a 2.500 treballadors” i que farà d’aquest recinte “la marina més important del món”. Vives ha recordat el passat industrial de la Barceloneta, i ha subratllat que “ara tenim una nova Maquinista”. El tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà considera que el barri mariner “viurà precisament d’allò que [la Marina Port Vell] sigui capaç de generar” i no només del turisme, com ara. Ha criticat, per aquesta raó, els qui hi estan en contra; els ha acusat de propiciar “un nou ensorrament de la Barceloneta”, com quan la Maquinista va marxar del barri i es va traslladar al districte de Sant Andreu. “Tenim un nou motor econòmic, que és la indústria de la reparació de iots, però li calia necessàriament integrar-hi també dues marines, que són les que acabaran de consolidar aquesta operació”, ha afegit.

El responsable dels projectes urbanístics de la ciutat s’ha referit també a les Portes de Collserola. Ha assegurat que el pla “sens dubte” tirarà endavant “quan tinguem majoria per fer-ho”. Una obra, segons Vives, “fonamental” que bloquegen alguns grups de l’oposició “per guanyar vots”, tot i que ell creu que “no en guanyaran cap fent això”. Les crítiques, en aquest cas al govern anterior, tampoc no han faltat a l’hora de parlar de la Colònia Castells, una “enorme ferida oberta que semblava que hagués estat bombardejada” i que ara s’ha convertit en “un espai absolutament dignificat”. Sobre la polèmica per haver permès la venda de sòl públic per fer-hi allà habitatges privats, Vives ha dit que “alguna operació s’havia de fer per tal de generar els recursos necessaris”.