Vueling i Spanair han deixat de banda avui la rivalitat que tenen per fer un front comú i reclamar en públic una gestió de l'aeroport de Barcelona més oberta a les empreses privades i a les institucions locals. Això, segons els presidents de les companyies, obrirà una competència directe amb l'aeroport de Barajas que es considera lleial i necessària. Els aeroports de Munic i Frankfurt es veuen com un clar exemple d'èxit. Pel que fa als vols intercontinentals, s'han convertit en l'aposta de futur per a les aerolínies catalanes. Vueling s'ha posicionat en aquest sentit i ja pensa en l'obertura de vols des de Barcelona cap a l'Àsia. Spanair ha anunciat que farà vols transoceànics propis -i no de codi compartit- a partir de 2012 i que amplia l'oferta de destinacions més mediterrànies com l'illa de Malta i la ciutat croata de Dubroknik a partir de l'estiu. En els darrers quatre anys, les rutes intecontinentals han fet un pas de gegant al Prat. Han crescut un 75% i avui ja sumen 28 connexions.

La conferència s’emmarca en el cicle de col·loquis sobre infraestructures anomenat “I després de la T1?” que organitza la Generalitat. El president de Vueling, Josep Piqué, i el de Spanir, Ferran Soriano, han coincidit a dir que la gestió que fa Aena és bona, però s’han mostrat partidaris d’un sistema més autònom en què participin empreses privades i institucions locals. També han considerat positiva la competència entre aeroports.

Vols intercontinentals

Pel que fa als vols, les connexions intercontinentals són l’aposta de futur. Vueling té previst obrir línies que connectin Barcelona amb Àsia. En els darrers quatre anys, les rutes intecontinentals han fet un pas de gegant al Prat. Han crescut un 75% i avui ja sumen 28 connexions.