No hi ha conscens polític sobre com s'ha d'afrontar la reforma però sí un aval del sector tècnic. Segons els experts, un canvi a la Diagonal és més que necessari i aquest s'ha de vehicular a través d'un sistema potent de transport públic que va més enllà de l'autobús. RICARD RIOL, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic "Anar en bus per la Diagonal és una tortura i ho dic pels que defensen el bus exprés perquè sàpiguen que estan posant en perill la xarxa de transport públic." Els quatre ponents del debat d'aquest matí els uneix un aspecte, el de potenciar el tramvia. Per això plantegen doblar el nombre de combois que han d'unir les dues parts de l'avinguda. D'aquesta manera el tramvia podria passar cada tres minuts i suportar 6.500 persones per hora i sentit. JOAN CARSI, director adjunt de Tramvia Metropolità "Estem parlant que el pressupost total de les xarxes ja construïdes i la unió està entre 800 i 900 milions d'euros per portar fins a 50 milions de viatgers. La comparativa amb una línia de metro és evident." ÀNGEL LÓPEZ "Tramvia i bus no són contradictoris sinó complemetnaris. El tramvia dóna servei a la seva xarxa i el bus permet una major flexibilitat." La línia de tramvia prevista tindria 33 quilòmetres i 61 parades i connectaria amb les principals línies de metro, ferrocarrils i trens de Rodalia.