El dia comença amb l'organització de la ruta que caldrà seguir durant el matí. Els tres tricicles de Vanapedal són elèctrics i poden transportar fins a 180 quilos. Reparteixen paquets pel centre de la ciutat. Abarquen tot el districte de Ciutat Vella i una part de la Barceloneta. JORDI GALÍ, cofundador de Vanapedal "El gran avantatge és que és una bicicleta. Vol dir que no contamina, que no fa soroll. Com a bicicleta pot entrar a zones de vianants sense restriccions horàries. Els vehicles motoritzats normalment hi ha carrers en què o bé no hi poden entrar o bé tenen només unes hores per poder fer-ho. Nosaltres podem distribuir durant tot el dia la paqueteria per Ciutat Vella sense problemes." Vanapedal funciona des de l'estiu passat, però el procés de creació ha estat més llarg. El Jordi Galí i el seu soci Robert Ugas, van rebre assessorament al programa Barcelona Activa. Després de mesos de preparació van poder iniciar el servei. De moment han signat un acord amb una coneguda empresa de paqueteria. JORDI GALÍ, cofundador de Vanapedal "Les altres operadores de transport, que n'hi ha moltíssimes i són molt diferents entre si, es comencen a interessar i venen també a demanar-nos informació per poder-ho engegar." Ara un dels seus objectius és iniciar contactes amb l'Ajuntament. Volen crear una microplataforma de càrrega a l'entrada del centre de la ciutat, per rebre les mercaderies dels camions.

Vanapedal funciona des de l’estiu de 2011 gràcies a l’assessorament que van rebre del programa Barcelona Activa. Un dels seus objectius és crear una microplataforma de càrrega a l’entrada del centre de la ciutat, per rebre les mercaderies dels camions.