El comitè d’empresa del Trambaix ha convocat una vaga parcial coincidint amb l’inici del curs escolar 2024-2025. Les aturades seran els dies 9, 10 i 13 de setembre del 2024 i tindran lloc en dues franges horàries: de 7 a 9 h i de 17 a 19 h. El comitè explica que la protesta es fa per una sèrie de problemes que afecten tant la qualitat del servei com la seguretat de treballadors i passatgers.

El sindicat Comissions Obreres i la UGT detallen que des de l’inici del servei de tramvia el 2004, el nombre d’usuaris s’ha multiplicat per sis, però aquest augment no ha vingut acompanyat d’una ampliació proporcional en els recursos. “Actualment, es continua operant amb el mateix nombre de tramvies i conductors i sense ajustos en els temps comercials, incloent-hi els temps en parada per a l’accés dels passatgers”, denuncien.

Seguiment “total” de la primera aturada parcial, segons els sindicats

La primera jornada de vaga parcial al Trambaix, que s’ha fet entre les set i les nou del matí, ha tingut un seguiment del 100 %, segons fonts sindicals, mentre que fonts de l’empresa també admeten que ha tingut bastant seguiment entre els treballadors i han explicat que no s’han produït “incidències ni aglomeracions”. Tant Tram com representants sindicals han coincidit en assenyalar que s’han respectat els serveis mínims, del 40 %. 

Denuncien un manteniment deficient

El comitè afegeix també que a aquesta situació s’hi suma la falta de combois a causa d’un manteniment que, diuen, és deficient. Això, lamenten, repercuteix negativament en la prestació del servei “i, cosa que és més important, en la seguretat de tothom”, asseguren.

Expliquen que han fet arribar de manera reiterada a la direcció de l’empresa “la necessitat d’eines i recursos adequats,” unes reivindicacions que no han tingut resposta, “la qual cosa ha provocat una sobrecàrrega de treball que està afectant greument la salut dels treballadors. Aquest augment de la càrrega laboral ha portat nivells inacceptables d’estrès i un increment significatiu de les baixes per ansietat”.

Detectat un major nombre d’incidències

Els sindicats també asseguren que aquesta situació ha derivat “en un major nombre d’incidències i un servei cada vegada més deficient”. També han detectat dèficit de vigilants de seguretat, la qual cosa ha incrementat els altercats en la línia.

A més, aquesta gestió ineficaç “genera seriosos dubtes sobre l’èxit de la futura unió de les línies de tramvia a la ciutat”.