Després de l’anunci de l’ATM d’allargar el veto als patinets elèctrics al transport públic fins al 31 d’octubre, molts usuaris s’han mostrat contraris a aquesta ampliació. Afirmen que el patinet elèctric continua sent una eina de treball essencial, un transport econòmic i ràpid fins al seus llocs de feina. Per tant, diuen que si la prohibició s’allarga, els seus problemes també.

Molts continuen utilitzant-lo per anar a treballar i ara, sense l’ajuda del transport públic, tenen problemes amb l’autonomia del vehicle. El Julio ho explica així: “Jo vaig a treballar fins a l’Hospitalet, vinc de Badalona i no m’arriba la bateria del patinet, a vegades acabo anant-hi a peu”.

Per la Ramona, una altra usuària, la prohibició afecta directament la butxaca dels treballadors. “És molt dolent per al treballador, som molts els que depenem del patinet, per estalviar combustible, per un tema econòmic”.

El Nacho també denuncia que el patinet és essencial per el seu dia a dia i creu que l’administració no és conscient de fins a quin punt els ciutadans depenen d’aquest mitjà de transport. “L’ampliació de la prohibició ens afecta perquè aquest és el nostre mitjà de transport. Si ens quedem sense bateria hem de pujar al metro o al bus, però ara no podem i hem de fer quilòmetres arrossegant el patinet. Els polítics no són conscients que això és una eina de feina perquè ells no el fan servir, si el fessin servir serien més sensibles”. 

Som molts els que depenem del patinet, per estalviar combustible, per un tema econòmic”
Ramona Altagracia, usuària de patinet elèctric

Patinets amb més autonomia

Des de la botiga especialitzada SoloRueda apunten dos canvis de tendència des de l’entrada en vigor de la prohibició. En Kilian Andreu és assessor de patinets elèctrics i assegura que “hi ha gent que viu a urbanitzacions fora de Barcelona que realment ha sortit molt perjudicada i ha hagut de buscar alternatives amb vehicles de combustió. Però en l’àmbit urbà l’usuari ha mirat de buscar un vehicle que tingui més marge d’autonomia, per no haver de fer combinacions de transport públic o viatjar en hora punta”.