Aquest divendres el metro de Barcelona ha tancat un capítol de la seva història amb el darrer viatge d’un tren històric de la sèrie 2000. Es tracta del darrer comboi que fins ara estava circulant a l’L3, que farà un últim viatge per acomiadar-se dels passatgers. Aquest model va marcar una fita important: va ser el primer a incorporar el passadís continu a la ciutat.

Autoritats i antics treballadors del metro en l’últim trajecte

El darrer viatge d’aquest darrer tren de la sèrie 2000 s’ha fet a la tarda i el punt de partida serà l’estació de Zona Universitària, de l’L3. En l’acte hi han parcitipat el conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de metro, Òscar Playà, i també professionals de l’època, com el director de metro el 1992 i el cap de l’oficina tècnica de l’època.

A banda d’autoritats, també s’hi ha convidat passatgers i amants dels ferrocarrils que han pogut fer aquest últim viatge.

El model tipus cuc que va marcar l’època olímpica

La sèrie 2000 estava destinada a donar servei a la Línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la Línia 3. Van començar a circular el 1992, l’any dels Jocs Olímpics, i van marcar aquella època, perquè van ser els primers trens continus o de tipus cuc, que tenien passadís d’interconnexió entre cotxes. Això vol dir que es podia anar d’una punta a l’altra per l’interior, tota una novetat per als barcelonins.

Aquests trens han estat destinats els últims anys a la Línia 3 i ara, després de 32 anys de servei, ha arribat el moment de jubilar-los.