tuneladora l9 metro

El Departament de Territori ha reprès l’excavació del túnel del tram central de l’L9/L10 un cop finalitzades les tasques de manteniment que ha dut a terme en les últimes setmanes. En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per perforar el tram que falta per arribar fins a l’estació de Mandri, on arribarà aquest estiu.

Aturada al febrer per tasques de manteniment

A finals de febrer va ser necessari fer una aturada tècnica de la tuneladora després de detectar desgast a la roda de tall. Després de posar-la a punt, farà front al tram de gairebé 500 metres que restava fins a l’estació de Mandri. Un cop arribi aquest punt, la màquina es revisarà novament i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps, el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel.

Es treballa en el vestíbul i la sortida d’emergència de l’estació de Mandri

Pel que fa a les estacions en execució, a Mandri s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència —el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat— i en les tasques prèvies a l’arribada de la tuneladora, i a la futura estació de Sarrià s’ha excavat prop del 70 % del pou.

En paral·lel, estan en marxa els treballs per col·locar la llosa intermèdia del túnel, que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens.